e-Fatura

E-Fatura;

E-faturalarınızı Türk Fatura ile oluşturabilir, müşterilerinize gönderebilir veya alabilirsiniz. Şirketinizi e-faturaya geçirmek için bizimle iletişime geçebilir, zaten e-fatura mükellefiyseniz hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Ofisinizden hiç ayrılmadan e-fatura kullanmaya başladıktan sonra kâğıt fatura ve kargo giderlerinden kurtulacak, faturalarınızı elektronik ortamda hızlıca gönderip alabileceksiniz.

Türk Fatura ile e-faturaya geçiş yapmak için iletişim sayfamızda yer alan telefon numaralarından bizlere ulaşabilirsiniz.

E-Fatura Nedir, Kimler Kullanabilir ?

E-Fatura, işletmelerde kullanılan faturaların kağıda basılması yerine dijital ortamda hazırlanıp paylaşılmasıdır. Kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olan yasal düzenlemelerle çerçevesi çizilmiş olan e-Fatura, uluslararası biçimde standart hale getirilmiştir. Zaman damgası ve mali mühür sayesinde de değiştirilemezdik garantisi altına alınmıştır. Her ki tarafın da e-Fatura kullanıcısı olması durumunda kullanılır ve Gelir İdaresi Başkanlığı sunucuları üzerinden alıcıya ve satıcıya iletilir.

Türkiye’de kayıt dışı ekonominin önüne geçilmesi ve doğanın korunması amacıyla 5 Mart 2010’da uygulanmasına karar verilen e-Fatura, 2013 yılında bazı mükellefler için zorunlu hale geldi. Özel Tüketim Vergisi III sayılı listede yer alan malları imal, ithal ve inşa edenlerle birlikte madeni yağ lisansına sahip mükelleflerle başlayan zorunluluk, 2014 yılında brüt satışı 10 milyon TL olan firmaları kapsayacak şekilde genişletildi. Bu firmalara 2016’ya kadar e-Faturaya geçme süresi tanındı.

Yıllık cirosu 10 milyon TL ve üzerindeki tüm işletmeler e-Fatura kullanmaya zorunludur. Ayrıca e-Faturanın avantajlarından yararlanmak isteyen işletmeler de gönüllü olarak bu uygulamaya geçiş yapabilirler. Gönüllü olarak katılan firmalar, diledikleri zaman sistemden ayrılabilirler. Ancak e-Fatura döneminde kestikleri faturaları 10 yıl süreyle saklamakla yükümlüdürler.

E-Fatura’nın Avantajları Nelerdir?

  • Fatura maliyetini düşürür
  • Faturalarınızı 10 yıl boyunca saklar.
  • İşgücü maliyetini azaltır.
  • Denetim ve Raporlama Kolay gerçekleştirebilirsiniz.
  • Arşiv ve depolama maliyetlerini azaltır.
  • Faturalama ve ödeme süreçlerini hızlandırır.
  • e-Fatura çevre dostudur
  • Muhasebe işlemlerini kolaylaştırır.

E-Fatura’ya Nasıl Başvurulur?

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın e-Fatura sistemini kullanma yöntemlerinden biri olarak sunduğu “Özel Entegrasyon” ile Türk Fatura e-Fatura’ya başvuruda bulunmak isteyen firmalar için aşağıdaki adımlar izlenebilmektedir.

Turk Fatura E-Fatura Başvuru Süreci

Başvuru işlemlerinizi yerinizden kalmadan gerçekleştirebilirsiniz.

e-Fatura’ya ilk kez geçecekler, TÜBİTAK – KamuSM tarafından mali mühür sertifikası ve şifresini temin etmelidir. Sonrasında e-Fatura Başvuru adresinden yararlanma yöntemini “Özel Entegrasyon” seçerek e-Fatura başvurusunda bulunmalıdır.
e-Fatura başvurusu tamamlandıktan sonra, TURK Fatura destek ekibi size e-Fatura kullanımı hakkında her türlü yardımda bulunacaktır. Bunun için 0 850 250 62 27 numaralı telefonu aramanız yeterli.

  • Mükellef Firma, KamuSM’den internet ortamında mali mühür başvurusu yapar. (www.kamusm.gov.tr)
  • Türk Fatura ile e-Fatura için sözleşme imzalanır. (Mükellef mali mührünü almadan önce de sözleşme sürecine başlayabilir).
  • Mali mühür firmaya fiziksel olarak ulaştığında e-Fatura için www.efatura.gov.tr adresinden e-Fatura başvurusunda bulunur.
  • Türk Fatura, firmanın e-Fatura projesini başlatır. Türk Fatura Müşteri Destek Birimi, firmaya tanımlama linki gönderir.
  • Firma, Türk Fatura Müşteri Destek Birimi’nden gelen tanımlama linkine tıklayarak firma bilgileri ile gerekli alanları doldurur.
  • Firma tanımlamalarını tamamladığında, bilgiler otomatik olarak Türk Fatura Müşteri Destek Birimi’nin ekranlarına düşer ve gerekli kontroller yapılır. Herhangi bir sorun yok ise, firmaya aktivasyon linki gönderilir.
  • Firma, Türk Fatura tarafından gönderilen aktivasyon linkini mali mühürü ile imzalar. Bu esnada, Gelir İdaresi Başkanlığı’na Türk Fatura ile e-Fatura uygulamasını kullanacağına dair otomatik bildirim yapmış olur. Bu bildirim sayesinde, firmanın faturaları özel entegratör tarafından toplu halde imzalanır.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı onayladığında, aynı gün içinde firmanın süreçleri tamamlanarak firma, e- Fatura sistemine dahil olmuş olur.